We beginnen het nieuwe jaar met een voordracht over turkoois. Voor veel edelsteenkundigen een lastig mineraal. Er zijn veel simulanten en ook behandeld materiaal waarvan je jezelf kan afvragen of het nog wel turkoois genoemd mag worden.

Turkoois is een gehydrateerd koper-aluminium-fosfaat. Wordt al sinds mensenheugenis gebruikt.
Wikipedia, User:Aramgutang

Achiel de Laet is al tientallen jaren een bekende verschijning op de verschillende mineralenbeurzen. Hij heeft een groot aanbod aan, en kennis over, turkoois. Ondanks dat het wat betreft de gezondheid wat minder gaat, komt hij uit België om ons hier meer over te vertellen. Ik verwacht een wat meer interactieve bijeenkomst. Heb je zelf turkoois, neem het vooral mee!

Locatie: Vrije Universiteit collegezaal HG 06 A31
Datum: 17 januari 2024
Aanvang: 19:45

Theoriecursus

De theoriecursus start op 24 januari. Alle deelnemers hebben inmiddels bericht ontvangen. Mocht je je nog willen inschrijven, doe dat dan nog direct na ontvangst van deze mail.

Sprekers Gemma-avonden

Wij zijn altijd op zoek naar sprekers voor de avonden. Heb je zelf een verhaal, ken je iemand met een goed verhaal, laat het ons weten!

Contributie 2024

Afgelopen week is het verenigingsblad weer verstuurd, editie 75 alweer. In de envelop zat ook de factuur voor de contributie. Je doet de penningmeester een groot plezier door dat voor 31 januari te voldoen.