Woensdag 27 januari 2021 start om 19:30 de online theoriecursus via Zoom. We willen in deze corona-tijd zoveel mogelijk mensen in de gelegenheid stellen om mee te doen.

Rhodochrosiet, granaten, amethist, amazoniet, ... Het komt allemaal langs

In de cursus worden basisbegrippen en (natuurkundige) eigenschappen van edelstenen en sierstenen behandeld zoals de diverse optische eigenschappen, de herkomst, de winning en de slijpvormen. Uiteraard komen alle belangrijke edel- en sierstenen aan bod.

Normaal gesproken geven we de cursus in een leslokaal op de Vrije Universiteit. Vanwege de situatie is dit in 2021 niet mogelijk. Daarom is het materiaal aangepast voor online gebruik door de docenten (Tom, William, Laetitia en Leone). Helaas ontbreekt hierdoor de mogelijkheid om de edelstenen zelf te bekijken en te beoordelen. Toch vinden we het belangrijk om de kennis over edelstenen te blijven uitdragen.

De kosten zijn daardoor een stuk lager dan bij de cursus op de VU: € 50 voor niet-leden (inclusief lidmaatschap voor een jaar en cursusboek), gratis voor leden, en leden die het cursusboek willen hebben betalen daarvoor € 15.

U vindt hier alle informatie en kunt zich daarna inschrijven

Direct inschrijven kan ook

Voor vragen kunt u terecht bij cursusleider Tom via het contactformulier op de website.

Facebook-groep

We kunnen niet bij elkaar komen, maar er is nu wel een Vereniging Gemma facebook-groep. Een (gratis) facebook-account is daarvoor noodzakelijk. Alhoewel niet iedereen dat prettig vindt, is het op dit moment de eenvoudigste en meest haalbare manier om een online-community op te zetten.

We hebben ook een instagram-account (vereniging_gemma), maar bij insta zijn de interactiemogelijkheden een stuk minder.

Heeft u hierover vragen? Stel deze dan aan social-mediabeheerster Ger via het contactformulier op de website.

- HR